phone ico  801 000 863, 22 781 48 38 Infolinia czynna dzisiaj od: 8:00 - 16:00
Produkty premium, a produkty luksusowe

Produkty premium, a produkty luksusowe

#aranżacja #salon

Pewnie nieraz słyszałeś o artykułach typu premium i tych określanych mianem luksusowych. Ale właściwie czy są między nimi jakieś różnice? Wielu klientów zadaje sobie to pytanie, wielu również myli te dwa pojęcia. Co nas nie dziwi, w sieci ciężko znaleźć jednoznaczną odpowiedź, która na zawsze rozwieje wszelkie wątpliwości. W prasie, artykułach branżowych i Internecie terminy „marka luksusowa” oraz „marka premium” używane są zamiennie. Zaciera się więc różnica między nimi.

Poniżej postaramy się wyjaśnić oba pojęcia, odwołując się do przykładów. 


źródło: Nowy Styl

Marka premium, czyli jaka?

Nazywamy tak produkty, które wyróżniają się wysoką jakością użytych surowców i materiałów, co również odzwierciedla ich cena. Klient wybierający asortyment premium chce, by zakupiony towar był starannie wykonany, z dbałością o szczegóły – więc jest w stanie zapłacić więcej. 

Wciąż panuje przekonanie, że jeśli coś jest droższe, to na pewno jest lepsze i dłużej posłuży. W większości przypadków tak faktycznie jest, trzeba jednak zachować czujność i dokładnie sprawdzać skład, zawartość czy jakość kupowanego produktu.

Jak sama nazwa wskazuje premium oznacza coś wyjątkowego, lepszego od reszty, ale dostępnego. Różnią się detalami od artykułów podstawowych, które kupimy w niższej cenie. 

Co ważne, są dostępne dla szerokiego grona odbiorców. Owszem, często występują w limitowanych edycjach, jednak każdy może się starać o zdobycie takiego egzemplarza.

Wśród marek premium znajdziemy m.in.:

- Lacoste, Hugo Boss, Calvin Klein oraz Tommy Hilfiger,

- Marcedes, BMW, Audi, Volvo,

- Apart, W.Kruk

- Dr. Irena Eris, Hilton.

Na naszej stronie również przygotowaliśmy zakładkę PREMIUM, w której znajdziecie produkty wysokiej jakości. Ta zakładka sukcesywnie będzie się powiększać.


Fotel Ergohuman Plus Elite, marki Grospol

O co chodzi z markami luksusowymi? 

Produkty luksusowe to dobra dla wąskiego, rzec można, elitarnego grona odbiorców, tzw. wybrańców losu. 

Możliwość zdobycia asortymentu z „wyższej półki” świadczy o przynależności do wysokiej grupy społecznej. 

Limitowane edycja – 2-3 sztuki, wykonanie na specjalne zamówienie, często ręczna robota przy użyciu specjalnych metod lub produkcja z wyjątkowego, unikalnego tworzywa. Wszystkie te elementy składają się na miano LUKSUSU. 

Do produktów luksusowych dopisane są również historia oraz ideologia. To produkty ponadczasowe, znane większości, ale dostępne dla nielicznych.

Idealnym przykładem jest marka Chanel – ikona stylu, przez wiele lat dostępna na wybiegach, do kupienia tylko dla najzamożniejszych. 

Luksusowe marki samochodów: Rolls-Royce, Bentley, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Aston Martin, Porsche. 

Co za tym wszystkim idzie… oczywiście cena. W tej kategorii nie ma opcji basic, standard czy premium. Jest jedna, najdroższa opcja - luksus.

Bywa i tak, że luksus jest na pokaz – wówczas produkty kupowane są z myślą o sobie, bo mogę, bo mnie na to stać, ale i o tym, by się „pokazać”, udowodnić swoją wartość, status społeczny.

Marki luksusowe nie zważają na panujące mody, trendy. Same kreują styl i ustalają powszechnie panujące w branży reguły. Dzięki swojej unikalności są ponadczasowe. Muszą być znane i pożądane przez wszystkich.

Dlaczego marki luksusowe dostępne dla nielicznych znane są przez wielu?

Produkt luksusowy ma być pożądany, marzą o nim miliony, a mogą go mieć nieliczni. To wyznacznik statusu społecznego. Wiele osób, których nie stać na zakup luksusowych wyrobów, powinno markę znać – tylko wtedy będzie miała ona znaczenie dla tych, którzy faktycznie ją kupują.

krzesła Chelsea Plus wood marki Snap

Zacieranie się granic

Dlaczego jest taki problem z definicją produktów premium i luksusowych. Marki takie jak: Gucci, Dior, Chanel, Louis Vuitton, które jeszcze kilkanaście lat temu można było śmiało nazwać luksusowymi, teraz wychodzą „ do ludzi”, tworząc kolekcje dostępne dla szerszego grona odbiorców. 

Największe modowe marki nawiązują współpracę z influencerami, youtuberami, aby być bliżej społeczeństwa, przez co zaciera się granica między pojęciem premium, a luksus. 

Wiele wyrobów wciąż jednak pozostanie tylko dla elitarnego grona krezusów. 

Krzesło Chelsea marki Snap

© Wszystkie prawa zastrzeżone 2003-2024. CentrumKrzesel.pl
CentrumKrzesel.pl logo
Zadzwoń 801 000 863, 22 781 48 38
Go Top